Wat is fotomarketing?

Fotomarketing is een zelf verzonnen woord. Het blijkt een woord dat de lading verrassend goed dekt. Het is marketing…met foto’s (of filmpjes, maar meestal foto’s). We combineren dit met een flinke dosis creativiteit, techniek, design, enthousiasme en lol. Het resultaat?

Fotomarketing is beleving. De ene keer leggen we de beleving vast, de andere keer zijn we de beleving. Maar altijd zichtbaar aanwezig en leuk voor de gasten.
Fotomarketing is persoonlijk. Een leuke foto bewaar je. Op je desktop of op de koelkast. Waardoor de link tusen sponsor en evenement langdurig en effectief wordt benadrukt.
Fotomarketing is sociaal. Op locatie en achteraf. Samen op de foto en vervolgens delen via sociale media. Of achteraf naar kijken op een moment dat het jou het beste uitkomt.

We kunnen er ook wat buzzwords ingooien. Fotomarketing zorgt voor een experience, brand engagement en social interaction. Klinkt gewichtiger, is eigenlijk hetzelfde. Voor een heel groot deel goed meetbaar. En uitermate succesvol door de synergie van de verschillende onderdelen.

Eigenlijk is fotomarketing gewoon een verzamelnaam voor activiteiten die bezoekers betrekken en vermaken en ervoor zorgen dat de herinnering aan het moment nog net iets leuker, sterker, beter, langer en effectiever wordt. Meestal dankzij een foto. Dat dan weer wel.

  • Beleving

    25%
  • + Persoonlijk

    50%
  • + Sociaal

    75%
  • +Synergie = 100% Fotomarketing

    100%

Realiseer uw marketing doelen

Een marketingactie heeft een doel. Om de impact van onze fotomarketingacties te vergroten en het effect ervan te kunnen meten is het goed om samen de relevante targets van tevoren door te nemen. Want een optimaal advies van onze kant is pas mogelijk als we weten wat u met de actie wilt bereiken. De doelstellingen die we het meeste tegenkomen hebben we hieronder ter inspiratie voor u op een rij gezet.

Brand awareness

Wie was ook al weer de sponsor van het event? Een foto op de koelkast (met de pay-off van de sponsor) laat je na jaren nog met een glimlach terugdenken aan die ene dag. 
Bekijk de voorbeelden

Lead generation

Een e-mailadres op de website achterlaten? Je foto meteen per e-mail ontvangen? De volgende dag een kaartje in de bus? We bieden verschillende manieren om leads te verzamelen. 
Bekijk de voorbeelden

Stand / store traffic

Een actie op de ene plek en je foto ophalen op een andere locatie? Of juist een actie gebruiken om bezoekers stil te laten staan, zodat u de tijd krijgt om de interessante prospects aan te spreken? 
Bekijk de voorbeelden 

Data collection

Enkele korte vragen of een uitgebreide enquete? Met foto’s op uw website komen de gasten de dag na het evenement nog een keer op uw site. U heeft dus een mooie gelegenheid om ze wat te vragen. 
Bekijk de voorbeelden

Sales support / sales stimulation

Coupons en kortingen zijn razend populair. Combineer ze en meet het resultaat. Bij aanschaf gratis op de foto! Of bij vertonen van de foto 50% korting!
Bekijk de voorbeelden

Customer loyalty

Nieuwe klanten zijn belangrijk. Bestaande klanten zijn nog belangrijker! Laat ze weten dat ze gewaardeerd worden door het aanbieden van speciale voordelen. 
Bekijk de voorbeelden 

Event prolongation

Een feestje na het feest. Foto’s kijken en de vorige dag herbeleven. Een extra dag feest voor een fractie van het originele budget.
Bekijk de voorbeelden

Free publicity / exposure

 Een actie om in de publiciteit  te komen. Originaliteit en creativiteit worden ruim beloond. Indien goed uitgevoerd zeer de moeite waard.
Bekijk de voorbeelden

Entertainment

‘Gewoon omdat het leuk is’ is ook een goede reden. Er moet ook gelachen worden. Leuk werkt aanstekelijk en verhoogt de kans op een viraal succes. 
Bekijk de voorbeelden

Website traffic

Een fotomarketingactie blijft een vriendelijke en effectieve manier om bezoekers van een event naar uw website te leiden. Meteen of achteraf.
Bekijk de voorbeelden

Social media engagement

Facebook likes en Twitter tweets. Downloads en e-mails. Sociale media en foto’s vormen eigenlijk altijd een winnende combinatie. 
Bekijk de voorbeelden

In-company bonding

Met je collega’s op de foto. Eén keer per jaar losgaan met zijn allen. De neuzen dezelfde kant op. Teamvorming. Wij tegen de rest. Verbroedering. 
Bekijk de voorbeelden

Maak uw event onvergetelijk. Met fotomarketing. Vraag een vrijblijvende offerte aan  VRAAG NU AAN