Koninklijke selfies
[one_half] Onze allereerste Koningsdag is een feit, heel Nederland kleurde afgelopen weekend oranje en dat levert altijd schitterend, op en top Nederlands fotomateriaal op.
Het aantal foto’s dat gemaakt is op deze kleurrijke dag is niet nauwkeurig te achterhalen, dat het er veel zijn kunnen we wel constateren. Tal van (nieuws)websites, blogs en kranten plaatsten de feestvreugde foto’s, uw Twitter en/of Facebook zal afgelopen weekend vast ook oranje zijn gekleurd met beelden van het feestgedruis, de plaatselijke vrijmarkt of natuurlijk een selfie temidden van de oranje drukte.[/one_half][one_half_last]Deze selfies zijn razend populair, dat zal u de laatste tijd niet zijn ontgaan. Van jong naar oud, wereldleider tot filmster of de plaatselijke bakker om de hoek, iedereen heeft wel eens een selfie gemaakt en via sociale media gedeeld. RTV Noord Holland wilde deze fototrend een Koninklijk tintje meegeven en riep bezoekers van Koningsdag in de Rijp en Amstelveen, de plaatsen die de Koninklijke familie heeft aangedaan afgelopen 26 april, op om een ‘Wimpie, Bea of een Maxie’ te maken. Oftewel, een Koninklijke selfie! Deze fotoactie leverde als je het ons vraagt leuke beelden op naast alle andere mooie foto’s die op deze dag via de genoemde kanalen zijn geplaatst.
Nog nagenietend van de allereerste Koningsdag denken wij bij Photonic na hoe bij een volgende fotomarketing opdracht de populaire selfie te kunnen toepassen. Eerder hebben wij al eens op locatie selfies van bezoekers geprint, wellicht kunnen we dit branded voor onze opdrachtgevers gaan inzetten.
PS: De fotoresultaten van de RTV Noord Holland actie zijn te vinden via hun #NHkoning Twitterpagina of de website http://www.rtvnh.nl/nieuws/142263/Stuur+ons+koninklijke+selfies [/one_half_last]