Wat maakt fotomarketing uniek en effectief als marketingtool ?!
Na onze laatste blog hopen wij enthousiasme voor fotomarketing als ‘gewone’ marketingtool bij u gewekt te hebben. Wij begrijpen, enthousiasme alleen is niet genoeg, in de marketing willen we unique selling points,- cijfers,- en voorbeelden zien. In deze blog zullen we dan ook kort uiteenzetten waarom fotomarketing uniek en effectief is ten opzichte van- of in samenwerking met andere marketingtools.
Fotomarketing heeft ons inziens de belangrijke, unieke eigenschap dat het gewoon leuk is! Leuk wordt vaak onderschat maar ga eens bij uzelf te raden, leuke acties trekken meer bezoekers aan op een evenement, deze bezoekers blijven langer hangen en komen daardoor op een uitvoerige manier met uw brand in aanraking. ‘Leuk’ wordt ook sneller online gedeeld en over gesproken met vrienden.
Die ‘leuke’ acties komen tot stand doordat foto’s, in welke verschijning dan ook, te combineren zijn met creativiteit in de manier waarop ze worden gemaakt. Bijvoorbeeld een ludieke fotoset op een evenement, waarbij bezoekers de grootste lol hebben tijdens het op de foto gaan. Maar ook techniek, die ludieke foto kan bijvoorbeeld meteen online gezet worden met een mooi aantrekkelijk design erbij, inclusief logo en pay-off.
Zoals te zien in de afbeelding van deze blog, een leuk fotomoment op locatie gecombineerd met een creatief design zorgt voor een persoonlijke, leuke (merk)beleving, zowel tijdens het maken van de foto als bij het achteraf bekijken van deze foto. En beleving werkt, zowel offline- als online.
Waar en hoe is deze ‘leuke marketing’ toe te passen dan?!
Fotomarketing is toe te passen bij uiteenlopende evenementen, van klein tot groot, langdurig tot eenmalig, extern tot intern en ga zo maar door. Eigenlijk zou je dus kunnen stellen dat fotomarketing een verzamelnaam vormt voor alle (foto)activiteiten die bezoekers trekken en vermaken op een event, om er zo voor zorgen dat de beleving en herinnering dankzij een foto nog net iets, jaja, leuker wordt.
Zoals bij iedere verzamelnaam kent ook fotomarketing talloze mogelijkheden en toepassingen. Iedere fotomarketing mogelijkheid brengt unieke eigenschappen met zich mee in geschiktheid voor een evenement, doelgroep, campagne of doelstelling. Fotomarketing is bijvoorbeeld heel gemakkelijk online toe te passen of juist alleen maar offline. Het kan ondersteuning bieden aan een langlopende campagne of juist als activatie dienen voor een korte actie.
U begrijpt, fotomarketing is tegelijkertijd zo simpel als in ons voorgaande blog beschreven, namelijk marketing met foto’s, als dat het begrip zo uitgebreid is als diezelfde omschrijving toelaat. Beschouw dit ietwat open einde dan ook als cliffhanger voor onze volgende blog waarin we zullen beschrijven wat de verschillende online mogelijkheden van fotomarketing kunnen zijn, gevolgd door een blog waarom u ook juist niet de offline wereld moet vergeten.
Kunt u niet wachten tot die tijd? Bekijk dan alvast onze cases ter inspiratie of neem contact met ons op.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!