Photonic blikt vooruit op 2016: het wordt een fototastisch jaar!

‘In 2016 wil ik mijn skydive brevet gaan halen, zodat ik na 200 sprongen zelf kan vliegen in een wingsuit’. ‘En ik wil me verdiepen in yoga en mentalcoaching.’ Sander en Niek van Photonic hebben zo hun eigen dromen voor het nieuwe jaar. Ook voor Photonic hebben ze wensen voor 2016. We blikken met ze vooruit.

Dromen van een gouden medaille
De plek waar dromen werkelijkheid worden of in duigen vallen zijn grote sportwedstrijden. In 2016 worden de Olympische Spelen gehouden in het Braziliaanse Rio de Janeiro. Photonic was er al eens bij in Turijn, Beijing en Londen en hoopt ook dit jaar de Olympische droom te volgen. ‘Een foto vanuit het Holland Heineken House is de mooiste herinnering aan zo’n event.’

Naast de zomerspelen wordt in juli het EK Atletiek gehouden. De komende maanden staat Photonic op 30 verschillende locaties om atletiek onder de aandacht te brengen. ‘We willen zoveel mogelijk sportliefhebbers interesseren voor atletiek.’ En hoe kan dat nou beter dan met jouw eigen sportmoment vastgelegd op een foto. ‘Je kan op de foto als een hardloper of diskuswerper, in een bomvol stadion’, legt Niek uit.

Selfieprinter
Een herinnering vastleggen op een foto is voor eeuwig. Helemaal ideaal is als je die foto ook nog ter plekke kan printen. Voor grotere evenementen en vaste locaties is de Selfieprinter ideaal. Het eerste exemplaar stond al in de Dove pop-upstore in Amsterdam.  ‘Daar verwachten we dit jaar nog meer van.’

Voor wat kleinere events is de Socialprinter de manier om je merk neer te zetten. Om je selfie te printen deel je hem op Instagram met de hashtag van het event. De printer pakt de hashtag op en print de selfie. ‘De bezoeker wordt de ambassadeur van het event doordat die zijn foto deelt op sociale media.’

En wil je zelf de beste selfie van 2016 maken? Zoals Sander met Barack Obama en Niek met de Dalai Lama. We hopen van harte dat het lukt! Vergeet je hem niet uit te printen?

Trots op 2015
Het meteen online zetten van gemaakte foto’s tijdens een event bleek afgelopen jaar een succes. Tijdens de Toppers in Concert heeft Photonic dat uitgeprobeerd voor de Postcodeloterij. ‘Bezoekers van het concert zetten hun foto’s meteen op sociale media, waardoor er een hoog bereik ontstond.’ Het is belangrijk om het delen van een foto te kunnen faciliteren. ‘We willen het event bij de mensen brengen in 2016.’

Ook Vipshots was een succes. ‘Vooral tijdens de kerstperiode hebben onze fotografen op veel kerstborrels en bedrijfsfeestjes foto’s gemaakt.’ Het is een simpel en duidelijk product. ‘Het leuke aan Vipshots is, dat het aan je verwachtingen voldoet: je gaat op de foto en krijgt hem meteen mee naar huis.

Focus in 2016
‘In 2016 moeten we beter focussen en ons nog meer richten op de kwaliteit.’ Doordat Photonic meer met freelancers werkt heeft het genoeg capaciteit in rustigere periodes, maar kan ook meteen opschalen zodra het drukker wordt. ‘We willen niets half doen. We doen het goed, of we doen het niet!’ Daarnaast richt Photonic zich in het nieuwe jaar nog meer op de klant. ‘We gaan nog meer adviseren en meedenken met de klant om tot het beste concept en de beste techniek voor het event te komen.’

Er valt nog veel te winnen. De promo’s krijgen cursussen over het promoten van een merk, want elke klant is anders en heeft een andere doelgroep. ‘Het is meer dan alleen foto’s maken. Het merk moet leven bij de fotograaf. Die moet het merk ademen en uitstralen naar hun doelgroep.’

De beste wensen voor 2016. Op een fotogeniek jaar!